Алматы қ., Республика алаңы, 15
ДБ - ЖМ : 09:00 - 18:00
23 қазан, 2023

Ақпараттық қауіпсіздік мәселелері жөніндегі заң жобасын Мәжіліс 26 қыркүйекте бірінші оқылымда қабылдады. Нарық қатысушылары бұл құжат сақтандырудың бірнеше санатын жоюы мүмкін дейді. Мысалы, туристерді топтық сақтандыру және ерікті медициналық сақтандыру. Не болғанын түсінейік.

Сақтандыру қызметтерін онлайн-режимде ұсыну үшін сақтандыру компаниялары клиент бойынша қажетті және өзекті ақпаратты алу, сондай-ақ сақтандыру туралы өтініште адамның ақпаратты толтыруын жеңілдету мақсатында клиент бойынша ақпаратты бірыңғай сақтандыру деректер базасы (БСДБ) арқылы мемлекеттік деректер базасынан алады. Бұл ретте осы ақпаратқа қол жеткізу 1414 нөмірінен СМС жіберу арқылы клиент келісімді кейіннен растай отырып, деректерге қол жеткізуді бақылаудың (ДҚБ) мемлекеттік сервисі арқылы ақпарат сұратылатын жеке тұлғаның келісімі негізінде жүзеге асырылады.

Сақтандырушыларға қазақстандықтардың жеке деректері қызық емес. ЖСН және басқа ақпарат сақтандыру жағдайлары туындаған кезде қажет, әйтпесе төлемдер бөтен адамдарға жіберілуі мүмкін.

Жеке тұлғалардың дербес деректерін қорғауға қарамастан, ДҚБ міндетті мемлекеттік сервисін енгізу онлайн-қызметтерді іске асыру үшін үлкен қиындықтар туғызады.

"Атап айтқанда, клиент сақтандыру полисін онлайн ресімдеп, жұбайын немесе жұбайын, отбасының басқа мүшелерін немесе туыстарын сақтандырылған немесе пайда алушы ретінде көрсеткісі келетін сәтте қиындықтар туындайды. Сақтандыру полисіне енгізілген барлық тұлғалар бойынша Мемлекеттік базаларға ақпарат сұраған кезде сақтандыру компаниялары да олардың деректеріне қол жеткізуге әрбір тұлғаның жеке келісімін алуды талап етеді. Әзірге ДҚБ сервисі арқылы келісім алынған жоқ, сақтандыру шартын онлайн режимінде ресімдеу мүмкін емес", Елена Тайтуголева, NOMAD Life ӨСК Басқарма төрағасының орынбасары.

Бір жағынан, бұл жеке тұлғалардың деректеріне қол жеткізу қауіпсіздігін күшейту, бірақ екінші жағынан, мұндай талаптар онлайн - режимде сақтандыру шартын жасасу кезінде проблема туғызады: онлайн полисті ресімдеу рәсімі сақтандырушылар уәде еткендей 2-3 минутты емес, одан да көп уақытты алуы мүмкін.

"Егер, мысалы, жұбайы немесе зайыбы елден тыс жерде болса немесе ұялы байланыс болмаса, онда олар мемлекеттік дерекқорларда сақталатын өз деректеріне қол жеткізуге келісімін растай алмайды және полисті ресімдеу рәсімі уақыт бойынша едәуір созылып қана қоймай, мүмкін болмайды, өйткені олардың келісімін растау мүмкін емес 1414-тен хабарлама алуға СМС-жауап беру арқылы әрбір тұлға – сақтанушы, сақтандырылған, пайда алушыға – екі минуттай қажет. Мұндай сервистің күрделенуі онлайн-сақтандыру қызметтерін тартымсыз етеді және оларды енгізуде қосымша кедергілер туғызады. Сондықтан реттеуші сақтандыру компанияларымен бірлесіп, жағдайды ушықтырмау және онлайн сервистерді дамыту жөніндегі жұмысты тежемеу үшін ықтимал тәуекелдерді шешу жолдарын пысықтауы қажет", Елена Тайтуголева.

Қазақстан Қаржыгерлер Қауымдастығында бұл жаңалық сақтандырудың кейбір санаттарын айтарлықтай қысқарта алатынына сенімдіміз. Мысалы, туристерді топтық сақтандыру және ерікті медициналық сақтандыру.

"Жағдайды елестетіп көріңізші, компанияда бірнеше мың адам жұмыс істейді, оларға осындай күн мен сағатта екі минут ішінде осындай нөмір бойынша SMS жіберу керек, әйтпесе компания сақтандыру полисін рәсімдей алмайды. Бұл неге әкеледі? Адамдардың көпшілігі хабарлама жібермейді, тек ұмытып кетеді. Сонымен қатар, жұмыс берушінің жауапкершілігін сақтандыру - бұл жұмысшыларды қорғайтын әлеуметтік сақтандыру класы. Туристерді сақтандыру да маңызды, бірақ заңнамалық бастама бұл өнімдерге қауіп төндіреді. Осылайша олар клиенттерге қолайсыз болады. Ал, егер бұл адамға қолайсыз  болса, онда адам жай ғана қолайсыз өнімдерді сатып алудан бас тартады", Ерлан Бурабаев, ҚҚҚ басқарушы директоры.

Заңнамалық инновация онлайн-сақтандыруға да кері әсерін тигізеді. Жақында біз полистерді қашықтан сатып алу мүмкіндігіне ие болдық.

"Алайда, бүгінде сақтандыру полисін онлайн режимде ресімдеу барлық жағдайларда мүмкін емес және әзірге барлық сақтандыру өнімдері бойынша, негізінен міндетті сақтандыру сыныптарында мүмкін емес. Ерікті түрлерде клиенттердің сұранысының даралығына байланысты әлі де нюанстар бар. Дегенмен, сақтандыру компаниялары сатып алу процедурасын мүмкіндігінше жеңілдету үшін, соның ішінде шалғай аудандардағы адамдар үшін немесе сақтандыру компаниясының кеңсесіне өздері бару тұрғысынан қиынға соғатын мүгедектер санаты үшін өз өнімдерін онлайн сатудан перспектива көреді", Елена Тайтуголева.

Мойындау керек, көбінесе автомобильдерді сақтандыру (КҚИ АҚЖМС және КАСКО), сондай-ақ шетелге шығатын туристерді сақтандыру және жазатайым оқиғалардан сақтандыру онлайн сатылады. Адамдар мұндай саясатты сатып алу процедурасын түсініп, оларды белсенді қолданады. Клиенттің барлық деректері мен ілеспе тәуекелдерді ескере отырып, неғұрлым күрделі есептеулерді талап ететін өмірді сақтандыру туралы не айтуға болмайды.

"Кез – келген адамға сәйкес келетін "қорап" өнімін жасау өте қиын - клиент туралы барлық кіріспе мәліметтер жеке болып табылады және сақтандыру компаниясының мамандарын бағалауды қажет етеді. Осыған қарамастан, біз онлайн-ресімдеу үшін қолжетімді бағдарламаларды әзірлеу бойынша жұмыс жүргізіп жатырмыз. Қазіргі уақытта дамып келе жатқан бағдарламалар жалғасады деп ойлаймын. Кем дегенде, біз өз тарапымыздан бағдарламаны таңдап, 2-3 минут ішінде өзімізді сақтандыруға, оның ішінде зейнетақы аннуитетін ресімдеуге немесе", Елена Тайтуголева.

Кімге зиян тигізбейді

Онлайн сақтандыру полисін ресімдеу кезінде жалпы сақтандыру компаниялары жеке куәліктің көшірмелерін сұрамайды. Клиент өзінің дербес деректерін, сайттағы үшінші тұлғалардың деректерін енгізеді және олардың барлығы нақты уақыт режимінде компанияның ішкі жүйесі интеграцияланған мемлекеттік дерекқорлармен салыстырудан өтеді. Егер клиенттің енгізілген жеке мәліметтері қандай да бір себептермен салыстырудан өтпесе, бұл, мысалы, мәліметтер базасындағы ақпарат нақты құжатпен сәйкес келмесе, сақтандыру компаниясы Клиентті офлайн сақтандыруды рәсімдеу үшін сату кеңсесіне шақырады. Резидент еместерге қатысты ақпарат жоқ, онда сәйкесінше құжаттар қажет.

"Офлайн сақтандыруды ресімдеу кезінде – компанияның ресми өкілінде Клиенттің дербес деректері де нақты уақыт режимінде мемлекеттік деректер базасында салыстырудан өтеді және егер оны өту мүмкін болмаса, қазір біз клиенттің жеке куәлігінің көшірмесін және ол сақтандыруға енгізуді жоспарлап отырғандардың барлығын жасауға құқығымыз бар. Жеке куәліктің көшірмесі-бұл агент, компания менеджері Клиенттің дербес деректерін дұрыс енгізгенін растау және құжаттардың көшірмесі осының дәлелі болып табылады", Дәурен Иманжанов, "Номад Иншуранс" СК Басқарма төрағасы

 

Мәселені шешу

Заңнамада "деректер операторы" термині бар. Сақтандыру жағдайында деректер операторы сақтандыруды басқа адамның пайдасына сатып алатын адам болып табылады. Мысалы, күйеуі немесе әкесі өзінің жинақтаушы полисін әйелі немесе балалары үшін бенефициар етеді; жұмыс беруші өз қызметкеріне полис сатып алады; туристік компания, клиенттерге сақтандыру сатып алады. Сонымен, деректер операторы үшінші тұлға туралы ақпаратты енгізеді.

"Біз операторға сенуге құқығымыз бар. Бұл оператор сақтандырушы емес, жауапты. Біз "келісім презумпциясын" енгізуді ұсынамыз, яғни егер адам ресми түрде тыйым салмаса, онда ол сақтандырушы оның деректерін келісімшарттар жасау үшін пайдалана алатынына келіседі. Адамдардың өздері өз деректерін пайдалануға тыйым салу немесе бермеу туралы шешім қабылдауы керек", Ерлан Бурабаев.

Сонымен қатар, бұл жеке куәліктерді ҚР Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің қадағалауындағы лицензиялық ұйымдар ғана ала алады.

"Реттеуші әрқашан клиенттердің деректерінің қалай сақталатынын, сақтандырушының қалай жұмыс істейтінін тексере алады және оқиғалардың теріс дамуы жағдайында лицензияны әрқашан қайтарып алуға болады",  Ерлан Бурабаев.

Қорытындылай келе, спикер қауіпсіздік шаралары әрқашан адамдардың жайлылығымен үйлесуі керек, әйтпесе бірде-бір тұтынушы қолайсыз өнімге ақша жұмсамайды деп қосты.

Ирина Ледовских

Дереккөз: dknews.kz

lifeinsurance.kz

insur-info.ru

 asn-news.ru

Фото: Canva